Mérés-értékelés IKT-eszközökkel támogatott környezetben 1.

Az értékelés új útjai című cikket elolvasva az alábbi három tartalmi elemet választottam ki:

– Az értékelés típusai (diagnosztikus, szummatív és formatív), mert szerintem fontos, hogy tisztában legyünk a közöttük lévő különbségekkel, a szerepükkel és a diákokra gyakorolt hatásukkal.

– A videó formájában történő értékelés, mert korábban soha nem hallottam erről.

– A Socrative alkalmazás lényege és használata, mert bár több pedagógusok által látogatott fórumon olvastam, hogy sikerrel használják, én még nem próbáltam, és eddig nem is tudtam egészen pontosan, hogy mire való.

Az első témához az alábbi 2 további forrást találtam:

– Az OFI oldalán itt található egy részlet egy segédkönyvből, ahol fel vannak sorolva különböző formatív értékelési technikák, amik szerintem igen hasznosak lehetnek egy tanár számára, aki szeretné ezt a módszert alkalmazni, de nem tudja, hogy a gyakorlatban hogyan lehet kivitelezni.

Itt pedig egy, a Language Testing című szakfolyóiratban megjelent cikk található, ami az idegen nyelven történő szöveg-, illetve hallás utáni értés készségének diagnosztikus értékeléséről szól. Azért találtam érdekesnek, mert nyelvtanárnak készülök, és sokat hallok arról, hogy milyen nehéz egy diák nyelvtudását “felbecsülni”.

A második témához a következő forrásokat választottam:

Ez a cikk a Journal of Applied Behavior Analysis című folyóiratban jelent meg, témája pedig többek között a videós visszajelzés hatása az autista gyerekekre. Mivel előfordulhat, hogy az én jövendő osztályomban is lesz ilyen gyerek, úgy gondoltam, érdemes lenne többet megtudnom erről a témáról.

– Egy másik cikket pedig, amelyet a Journal of Interactive Technology & Pedagogy című lapban publikáltak, amerikai kutatótanárok írtak, miután maguk is kipróbálták ezt a módszert; kifejtik benne az előnyeit-hátrányait, valamint a diákok visszajelzéseire is reflektálnak. Szerintem nagyon hasznos elolvasni mások tapasztalatait, mielőtt mi magunk is belevágnánk egy ilyen projektbe.

A harmadik témához szintén 2 szakcikket választottam:

– Az egyik egy itt elérhető esettanulmány, ami hasonlóan az előző, videós értékelésről szóló cikkhez, végigveszi a rendszer erősségeit és gyengeségeit, valamint a diákok véleményére is kitér.

– A másik pedig, amely itt található, azért keltette fel az érdeklődésemet, mert található benne egy részletes leírás a Socrative használatáról.

Tanári kompetenciák terén úgy gondolom, hogy a legtöbbet a különböző értékelési eszközök használata terén fejlődtem, hiszen elsősorban erről a témáról szereztem több információt, amelyeket majd hasznosíthatok, de a megismert új felületek, pl. a Socrative alkalmazásával a pedagógiai folyamat tervezése, valamint a tanulói folyamat szervezése és irányítása is könnyebbé válhat majd.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s